• Elise Ervum

• Portfolio
  • Instagram
  • Bra start p uka

Jeg kunne ikke ftt en bedre start p uka, enn denne mandagen her. I helga har vi bare slappet av, sett p utallige filmer og bare slvet rundt. Da var det skikkelig godt komme tilbake til skoleuka. Haha. (ikke mange som er enige med meg her).

Jeg startet dagen med havregrt til frokost. Interessant for dere, men etter at jeg flyttet hit, har jeg blitt helt vill etter havregrt til frokost. Nam ♥

Etter skolen skulle vi ha alternativ gym med klassen, og dette er for koble ut av volleyball, og samtidig lre litt om andre idretter. Vi hadde frisbee, og etter en time tok vi turen inn i hallen for en time med balltrening. Rettere sakt blokk-trening. Jeg har aldri vrt en person som blokker s bra og mye, men i dag fikk jeg det skikkelig til og det var drit gy.

N vurderer jeg g bort i hallen for se p guttene trene, s jeg fr se om jeg fr med meg noen jenter. Ellers kan jeg bare fortelle at skoledagen min i morgen, blir super digg. Jeg har bare 2 fag og en haug med fritimer! :-)

Outfit og stemningsbilder

N skal jeg overraske dere alle sammen, jeg har tatt et outfitbilde. Liksom her p toppvolley, hvor vi gr i joggedress dag ut og dag inn. Siden det er lrdag og vi egentlig ikke har trening, flte jeg for ta p meg noe "fint".

bukse vero moda skjorte vero moda singlet gina tricot

P kvelden i gr gikk Henriette og jeg en tur ut p lpebanen og ned til skolen, for ta litt bilder. Skyene var s mrke, at det s ut som trodnevr.

Endelig fikk jeg et helt bilde av skolen jeg gr p. Snn at dere hjemme kan se hvor fin skolen min er.

Siden det ble s kaldt vre ute p kvelden, tok jeg turen inn igjen og fant denne gjengen her. Opphengt i spille.

Deretter tok jeg turen innom rommet ved siden av, hvor "frisren" Margrethe var i full gang ordne hret til Daniel.

Lenger borte i gangen fant jeg Nora som hadde loppemarked p rommet sitt, og da mtte bare Andrine prve noen av de "rareste" klrne til Nora. HAHA!

Da klokken slo 22:45 var Andrine og Kristine klare for hente kjreste sine i sentrum, etter at de hadde telt ned p klokken i over 3 timer! :-)

N vil jeg helst bort i hallen for trene, men jeg vet ikke helt om jeg gidder. Jeg tar i alle fall turen bort for se etter jentene!

Melkesyre og et flott rom

I dag har skoledagen gtt unna, takk og pris for det! Tro det eller ei, men jeg trives veldig godt p skolen, og jeg kjeder meg bare i Knut Ur sine fag. Men hvem gjr vel ikke det?

Etter en skikkelig drlig dag p treninga i gr, fikk jeg sovet godt i natt og gjorde en mye bedre jobb p treninga i dag. I dag var det faktisk gy, og jeg kjenner forbedring allerede. Etter to timer med balltrening, lp vi over til en test-gymsal, hvor vi skulle gjennomfre en styrkekt. Det var hardt, og jeg kjente nesten melkesyren i armene, men s deilig det var nr treninga var ferdig.

I gr fikk alle p skolen TVN-portettbildene sine, inkludert meg.

Dessuten har husmoren er en sjekk p rommene vre hver onsdag. Jeg har ftt :-) flott!, to uker p rad. Mamma, det er n du skal vre stolt av meg! :-)

Egentlig s har vi ogs ftt klassebildet, men jeg venter med vise dere det til i morgen. N skal jeg lese ferdig en nynorskbok om Saga Om Gunnlaug Ormstunge!

Livet p ToppVolley Norge

For en mned siden fikk jeg et sprsml om hvordan det var g p toppvolley norge. Siden jeg begynte her for litt over en uke siden, kunne jeg ikke svare p det sprsmlet. Men n kan jeg skrive litt om hvordan det er g her.

SKOLE
    Skolen jeg gr p er en offentlig skole, og den heter Sauda VGS avd. Sand. Det er veldig liten skole med bare 90 elever, hvorav 70 tilhrer toppvolley. Vi har bde kjempebra lrere og noen som er litt mindre snille. Men det er snn det er overalt. Vi har allerede ftt litt lekser, men de bestr bare av lesing. Ellers s tar det meg 1 minutt g til skolen.

TRENING
    Siden jeg har vrt forkjlet i en uke, fler jeg at jeg ikke har kommet helt inn i treningen. Det er mye nytt og vi hadde testing hver dag. Men s fort jeg blir frisk, er jeg sikker p at motivasjonen stiger til vrs og jeg kan gjre det bedre p trening. Ellers s pleier treningene vare i 2 - 2,5 timer.

FRITID
    Tror det eller ei, men vi har masse fritid her p toppvolley. Vi er som regel ferdig p trening til klokka 18, og etter det har vi fritid helt til vi legger oss. Hvis man ogs har lekser, s er det veldig greit prioritere dette p kvelden. Det er lett f seg venner her, fordi alle er ganske utadvente. Dessuten har vi treningsfri i helgene, utenom styrkeprogram som vi skal f.

P lrdag haddejeg tid til shoppe p Kvadrat og Ikea med noen av jentene.

MLTIDER
    Vi fr frokost, smre matpakke selv, middag og kveldsmat hver dag. Kantina p skolen er pen hver dag, hvor man kan kjpe mat. Dessuten ligger det en butikk 10 minuttergange fra skolen. S vi sulter ikke akkurat. For vi fr veldig variert mat til middag, ellers gr det i brd, knekkebrd, grt og frokostblanding.

Det blir litt kake nr noen har bursdag her p toppvolley.

INTERNAT
    Internatliv er noe alle har godt av. Vi m vaske klr, rydde rommet vrt selv, vasket det og gjre det helt rent til hver onsdag. For da kommer husmoren og sjekker alle rommene vre. I tillegg har vi forskjellige vakter noen uker i ret. De oppgavene er som feks, frokost, middag, kvelds, sppel eller stuer.

Rommet mitt er mye ryddigere her, enn hva det var hjemme. Jeg tror det har med at ingen maser p meg, og man orker ikke ha et bomba rom nr man kommer hjem fra trening.

Jeg tror jeg ftt med alt, s hvis det er noe dere lurer p, s er det bare stille meg sprsml :):)

Klar for en ny uke

Etter en hard uke med trening, influensa og testing, skal det bli godt starte p en ny uke. Sist jeg blogget satt jeg p bten til Stavanger for overnatte hos Henriette. Det var koselig og familien er jo s ste og snille. Hihi.

Tidlig lrdag morgen dro vi til Kvadrat for shoppe litt klr og skolesaker. Senere tok vi bussen til Ikea, for handle inn litt diverse ting til internatrommene.

P kvelden tok vi turen til Kulturhuset her i Sand, p et bli-kjent-party med tvn-elevene og noen byggfag-folk som gr p samme skole som oss.

Tnsberg-power!!

N skal jeg straks komme meg i seng, for jeg har vrt flink ryddet rommet mitt, snakket med mamma p telefon, og pappa og Magnus p skype i kveld. Skolen venter nemlig p meg i morgen kl. 0810 :):)

Stavanger med TVN-jentene

I dag har jeg faktisk vrt p skolen i hele 5 timer, i ett. Noe som faktisk ikke er s vanlig her, hvertfall for min timeplan. En ting som er SYKT digg i den kantina i har, er at hver fredag lager de lapper til 5 kroner. De er mye bedre enn de vi fr kjpt hjemme i Sarpsborg for 12 kroner p Ultra. S vet dere det, familien min!

Rett etter skolen hadde vi beep-test og en balltrening. Jeg tror det er like greit at det er helg n, fordi beep-testen gikk passe greit, og balltreningen gikk ikke s bra ...

N er det i alle fall helg, og nesten alle jentene i 1. klasse, inkludert meg, er n p vei til Stavanger. Jeg skal sove over hos Henriette, og i morgen stikker vi p Ikea og Kvadrat (kjpesenter) med Rakel, Line og Heidi ♥

Snart klar for trening, igjen

Akkurat n sitter jeg p rommet mitt og hiver i meg ntter. P morgen i dag, stod det p timeplanenat vi skulleha trening kl. 08.10, men vi hadde selvflgelig trening kl. 07.30. Jeg fikk opp farten og rakk treningen kjempefint. Fjoh!

Etter bare 4 timer p skolen. DIGG! Skal jeg n skifte til treningsty og komme meg bort i hallen.

Siden tirsdag har vi bde testet og hatt en balltrening hver dag, akkurat som i dag. Jeg m innrmme at det er litt kjedelig med s mye testing, men neste uke er vi nok ferdige med det. YESS!

Bildet under er fra den frste guttetreningen, som var p mandag.

Skolebilder og tyske jenter

Siden jeg ikke har lrer i samfunnskonomi enda, fikk vi begynne klokka 10 i dag. Det var sykt digg, men til neste uke er det slutt p slike dager.

P skolen i dag skulle vi ha litt tysk, og siden det bare er 90 elever p hele skolen, blir klassene veldig sm. Det betyr at tysk-klassen min bestr bde av niv 1 og niv 2 folk. I hvertfall s hadde vi besk av to tyske jenter som er p ferie her. De kan bare tysk, og de vurderer tysk "evnene" til hver elev, nr vi leser.

Midt opp i alt "rotet" skulle vi ta klassebilder, vanlig portrett og et TVN-portrett. Bildene kommer kanskje til neste uke, s da kan dere f se de da.

N skal jeg p trening om 25 minutter. Det blir testing i dag ogs, akkurat som i gr. BYEBYE!

Jeg har n flyttet

Jeg nevnte her om dagen at jeg kanskje skulle flytte til 2. klassebygget, og det gjorde jeg p lrdag. S Rakel og Silje mtte hjelpe meg med bre alle tingene mine.

Knut-Ludvig mtte teste Freia-sykkelen, etter at han og Margrethe hadde montert den.

De ste 1. klassejentene i huset sitt. Haha ♥

Senere gikk vi for spille litt beach p sandvolleyballbanene! Det var sykt digg i det herlige vret vi hadde i gr.

N skal jeg legge meg s fort som mulig. For i morgen str det trening klokken 07.30 p timeplanen! :-)

Strlende dager p TVN

I gr kveld ankom jeg, toppvolley norge. En smule spent, og samtidig veldig glad. I dag har jeg ftt orden p rommet mitt, og vrt en tur i Sand-sentrum med noen venner. Vret her er ikke til klage p, og sola skinner fra enskyfri himmel. S n sitter vi p verandaen og koser oss.

I dette huset bor jeg med 20 andre volleyball-gale personer. Livet er herlig!

Silje og jeg gikk en tur ned til vannet, rett etter frokosten.

Det er mulig at jeg kanskje bytter rom med en annen idag, men det er ikke bestemt enda. S snart vil dere f se bilder av rommet mitt. Jeg ble nemlig ferdig med innrede det i dag tidlig. Om en time stikker vi jentene bort til sandvlleyballbanen for trene, woho ♥

Hvordan er humret ditt i dag? Mitt er p topp!!!

Pakkingen har faktisk startet

Min siste volleyballtrening i Skjeberghallen for en stund, hadde jeg i dag. Jeg kan vel ikke annet enn si at det var gy, volleyball er alltid gy. S vi dro frem servemaskinen, nok en gang, for ve litt p mottak. Guttene blir helt spinnville, og det var ikke bare mottak vi brukte den til.

Da vi var ferdig med treningen, spratt Andreas opp til maskinen, og skulle treffe midt i en basketballkurv, som befant seg i taket. Haha! (Han klarte det aldri).

Etter noen harde mottak, har min venstre arm ftt merke det litt ekstra. Jeg har sprekt en blodre, og ftt et saftig blmerke p "armstrekkeren" :):)

N skal jeg fortsette rydde rommet mitt, som er overfylt med klr, som burde vrt lagt i baggen.

Hva skal du i kveld?

Tiden gr fort nr man har det morsomt

N kommer mitt lovende oppsummeringsinnlegg, jeg snakket om i stad. Egentlig har jeg ikke gjort s mye som trene og jobbe, men p fridager, har jeg ftt virkelig ftt tiden til g.

TORSDAG 5. AUGUST
    Siden vret ikke var s altfor bra her hjemme, s tok pappa, Magnus og jeg turen til Gteborg, nrmere bestemt, Liseberg.

I speilhuset!

FREDAG 6. - SNDAG 8. AUGUST
    Da jobbet jeg mine siste dager som jordbrselger.

Dessuten tok jeg en tur ned til Glengshlen, for knipse litt av solnedgangen.

MANDAG 9. AUGUST
    P mandag spiste Jorann og jeg p Peppes, og jeg fikk verdens steste gave av henne. Hihi. Etterp gikk vi rundt i byen, shoppet litt, og tok noen sommerbilder i Kulsparken.

Det verste var si hadet til min aller beste venninne. Siden Jorann dro p KRIK-leir i dag, er hunborte frem til sndag! :-(

P kvelden tok Jorann og jeg turen til Ingrid hvor det var"hadebra-party", siden veldig mange av KRIK-vennene vre flytter p folkehyskoler.

Da er jeg endelig i ml med mine siste oppdateringer. Og det erfaktisk bare 3 dager til jeg flytter! :-)

Pleier du ha slike oppsummeringsinnlegg?

Gode minner og travel ferie

Fyfy, jeg er utrolig drlig til blogge for tiden. Jeg bytter mellom bo hos pappa, mamma og Lkkevika, s det skal ikke vre s lett f med seg alt, bestandig (les: jeg har glemt PCen min hos pappa).

N er det bare to dager til jeg tar en velfortjent "ferie" fra alt som heter jobb. Det betyr ikke at jeg skal ligge snorke p sofaen og gafle i meg potetgull hele dagen. Timeplanen er fullbooket med en liten avskjedsdag med familie og venner, muligens shopping, frisrtime, styrke- og kondisjonstrening, og forhpentligvis en balltrening. Jeg og noen "volleyballstjerner" fra klubben prver iherdig finne en hall trene i, men det er ikke s lett.

Jeg fikk nettopp en mail av Sondre med litt bilder fra "photoshooten" p MACen hans med mine herlige jenter ♥

Bildet ble tatt p Visjon i r, og det er virkelig gode minner fra sommeren! N skal jeg nyte resten av kvelden med litt melkesjokolade, HURRA! :-)

Har du startet med innetreningen? Har du noen gode minner fra sommeren 2010?

Lappen er i boks

Alts, ikke misforst. Det var ikke jeg som klarte lappen i dag, men sskenbarnet mitt, Johannes. Siden pappa har vrt en ekstra kjrelrer for han, mtte vi feire litt. S da ble det ching chong-mat i Fredrikstad.

Noen familier er rare, det er hvertfall min. Haha.

Tommel opp for de solbrune i "The Ervum family" ♥

Johannes og Magnus p vei hjem fra Fredrikstad.

N er det snart natta'n for meg. Jeg skal p jobb igjen i morgen, og hper vepsen holder seg unna meg i morgen. Jeg ble nemlig stukket av en sint veps i dag!!!!

Har du scooter, eller lettsykkel?

Innkjp fra Ikea

N har det deg snn at jeg flytter som nyaktig 12 dager. WOW, som jeg gleder meg. For gjre rommet mitt p toppvolley litt "hjemmekoselig", tok pappa, tante og jeg turen til Ikea p torsdag for shoppe. Jeg tenkte jeg skulle vise dere litt av det jeg kjpte.

Det ble faktisk 3 fulle Ikea-poser og en "duppe-ditt" ved siden av.

Resten av tingene jeg kjpte, skal dere f se nr de str klart p rommet mitt p toppvolley.

Har du vrt p Ikea i det siste?