• Elise Ervum

• Instagram
  • Spontantur til Gaustatoppen

Hei dere!

P mandag kveld fikk pappa og jeg en syke id om dra p fjelltur til Gaustatoppen i Telemark. Dermed booket vi hotellrom p Gaustablikk Hyfjellshotell og dro avgrde allerede i 8-tiden tirsdag morgen. Er det en ting pappa og jeg har til felles, s er det at vi begge elsker ferdes i norsk natur. Jeg kan helt rlig si at jeg fr et kick av bare oppleve og se hvor vakkert landskap vi har her i Norge. Jeg skal dele opp i to innlegg, fordi jeg har masse bilder vise dere :-)

N skal jeg pakke ferdig, for i morgen tidlig reiser jeg inn til Oslo♥

P toppen av Gaustatoppen.

BBQ with the fam

Hei dere!

Som dere kanskje ser p bloggen, s har jeg ordnet litt p designet mitt. Jeg ble s fryktelig lei det gamle, men vet ikke om jeg er helt fornyd enda. Hva syns dere?

P torsdag kveld var mamma, pappa, Magnus og jeg bedt p middag til tante og onkel i Bussevika. Der fikk vi servert hamburgere, plser med godt krydder, masse god salat og frukt til dessert. Jeg tror jeg aldri blir lei grillmat, det er jo s godt!

Akkurat n har jeg bestilt hotellrom p Radisson Blu Plaza i Oslo til helga. Jeg reiser dit for delta p ANSA generalforsamling, noe jeg gleder meg masse til. Jeg har aldri fr deltatt p en generalforsamling, s dette kommer nok til bli en lrerik helg. N str frokost/lunsj, kall det hva du vil p planen. Ha en fin dag♥

Engelsviken

Hei dere!

Det gr litt treigt med bloggingen om dagen, jeg skal prve bli litt flinkere fremover, for n er jeg endelig ferdig med jobbe for i sommer. Egentlig fles det ut som jeg skal tilbake i morgen, for det har ikke helt gtt opp for meg at jeg er ferdig. Deilig uansett, og jeg kan se fram imot to avslappende uker med familie og venner.

Forrige sndag tok mamma, pappa, Magnus og jeg en tur til Engelsviken. Der spiste vi en veldig god middag p Engelsviken Brygge Fiskerestaurant. De er veldig kjent for sin fiskesuppe som pappa og Magnus spiste, mens mamma og jeg prvde ut grillspyd av scampi og kamskjell med grnnsaker og ris. S utrolig godt!

N har jeg nettopp kommet hjem fra hyttetur og tenker litt p ta meg en sykkeltur snart. Kanskje jeg fr dratt med meg pappa ogs? :-)

Bttur med de beste

Hei dere!

I gr dro mamma, pappa og jeg ut med bten for nyte det herlige vret vi har for tiden. Vi kjrte frst innom Olseng Marina for hilse p lillebror som jobber der. Videre kjrte vi ut til Singleya og tilbragte noen timer der. Siden bryggen vi har bten p ligger like ved campingen til bestemor og bestefar, tok vi ogs turen opp til dem. Der fikk vi servert smultringer, rullekake, og best av alt; loff med banan og sjokolade p. Nammm!

P kvelden hang jeg litt med Ole-Herman og Henrik, fr de dro videre p fest. Jeg hadde s mye overskudd og energi, at jeg klokken elleve tok sykkelen fatt og syklet meg en tur til Greker. 11 km p 40 minutter! Det var jo litt ironisk at jeg tok meg en treningskt p kvelden, mens jeg samtidig mtte p et hav taxi'er som skulle kjre festglade folk p byen.

Rekekveld

Hei!

N er jeg s trtt at hodet faller nesten ned i tastaturet. Snn er det jobbe 8 timer hver eneste dag, men det blir jo penger av det. I dag valgte jeg st over trening, med tanke p at kroppen fltes litt tung og sr. S jeg har heller tilbringet kvelden med mamma og pappa. Vi spiste oss gode og mette p reker ute p verandaen vr. Reker er jo bare s utrolig godt n p sommeren!

Hper det blir strlende vr i morgen, jeg vil ligge ute i sola og lese "Kennedys hjerne" av Henning Mankell. En ganske gammel bok jeg lnte av bestemor, men gud s spennende den er!

Trening, druer og stlhet

Heihei!

Jeg kom over et innlegg i gr over ting som er irriterende, og vet du hva som irriterer meg grnn? Folk som ikke klarer rydde opp etter seg p treningssenteret. Det skjer serist hver gang jeg skal trene enten benkpress eller kneby, s m jeg rydde fr jeg i det hele tatt fr begynt henge p mine vekter. rg!!

Nok om det, i dag var jeg serist stl som en ku p jobben. Kanskje ikke s rart nr jeg fyrte p med tyngre vekter p beinkten p tirsdag. Tok den samme styrkekten i dag, s n fr det vel holde med styrketrening denne uka. Det er viktig med litt restitusjon ogs.

N skal jeg kose meg med frosne druer, haha. Hres jo ut som jeg er p diett, men der tar dere feil. Jeg prver bare ikke spise godteri og alt som inneholder sukker, og det sren ikke vrt lett, men jeg har klart det hittil. Da blir det frken Ervum og druene i kveld.

Mami's flower garden

Hei!

Allerede etter en uke hjemme, fikk jeg ordnet meg medlemsskap p Sats i byen og siden har jeg trent jevnlig for holde formen oppe. Jeg har jo bestemt meg for spille volleyball denne sesongen, og da er det bare jobbe hardt for vre best mulig forberedt. I dag trente jeg styrke p bein og spenst, og jeg kte til 60kg i kneby og 65kg i marklft, noe jeg er fornyd med. I tillegg satte jeg opp kjegler p 3 meter og tok linetouch. En helt grusom velse, men den er veldig bra for meg som er forsvarsspiller.

I gr knipset jeg noen bilder av blomstene til mamma p verandaen. Til tross for regnvr, syns jeg bildene fikk et sommerlig blikk. De rosa blomstene gjorde bildene litt ekstra fine, syns n jeg♥

Sveriges vakre perle

Hei!

En uke hver sommer er tante og onkel p ferie p Koster i Sverige. I r var jeg s heldig at jeg fikk dette i julegave og forrige helg dro jeg ut for tilbringe fredag kveld og hele lrdag p det jeg vil kalle Sveriges vakre perle. Ingen plass i verden er s rolig og idyllisk som denne, sier jeg som er s norsk at det snart tyter ut av rene mine.

P fredag kveld var det konsert p Ekens Hotell med Eldkvarn, ogs et vennepar av tante og onkel hadde tatt turen ut. Lrdag morgen gikk vi ned til stranda for nyte de varme solstrlene og det herlige sommervret. Koster er en svensk ygruppe like utenfor Strmstad, s det vanligste fremkomstmiddelet p ya er sykkel. Dermed syklet vi til Kosters Trdgrdar og spiste en himmelsk god lunsj; grnnsakspakt, salat med hjemmelaget dressing, surdeigsbrd og hjemmelaget eplemost.

Vi syklet videre til Kilesand og stoppet ved den fine, lange sandstranden der. P veien tilbake ble det is p Kostergrden og middag p Ekens hotell, fr jeg tok bten tilbake til Strmstad og hjem til Norge.

Palmekysten

Hei!

Det er s herlig vre hjemme i Norge. Sol, sommer, familie, venner, livet kan ikke bli bedre! P torsdag etter jobben kjrte mamma meg ut til Lkkevika. Der var det familiemiddag med bestemor, bestefar, tante Brith, Miriam og noen av hennes venner. Det ble selvflgelig grillmat og ingenting passer bedre enn det p Palmekysten. Ja, for det er bestemor og bestefar kaller Lkkevika.

N skal jeg jobbe litt, fr jeg kanskje fr noen solstrler p meg senere i dag.

Lillegutt har blitt stor

Hei dere!

N er det evig lenge siden forrige oppdatering, jeg har nemlig ftt noen klager om at siste innlegg er for en mned siden, s da fikk jeg litt drlig samvittighet. Jeg har s mange, fine bilder jeg vil dele med dere, s jeg skjnner ikke hvorfor jeg ikke har klart logge meg inn p blogg.no. Bedre sent enn aldri!

En kort uke etter min bursdag var det vitnemlutdeling for lillebror. Tenk at han skal begynne p videregende til hsten. Pappa og jeg dro p seremonien p Kruselkka ungdomsskole, ikke akkurat hva jeg er vant med i USA, hvor det er hla i taket og tenna i tapeten, men det var veldig koselig. Magnus spilte gitar og sang med gjeng klassekamerater. Han er s flink at jeg blir s stolt langt inni mitt sster-hjerte♥

Nr Magnus var p besk i Chicago spurte mange oss om vi var tvillinger, jeg ser jo p bildet at det kunne vrt mulig. Herlighet s like vi er, haha!