• Elise Ervum

• Instagram
  • Spontantur til Gaustatoppen

Hei dere!

På mandag kveld fikk pappa og jeg en syke idé om å dra på fjelltur til Gaustatoppen i Telemark. Dermed booket vi hotellrom på Gaustablikk Høyfjellshotell og dro avgårde allerede i 8-tiden tirsdag morgen. Er det en ting pappa og jeg har til felles, så er det at vi begge elsker å ferdes i norsk natur. Jeg kan helt ærlig si at jeg får et kick av å bare oppleve og se hvor vakkert landskap vi har her i Norge. Jeg skal dele opp i to innlegg, fordi jeg har masse bilder å vise dere :-)

Nå skal jeg pakke ferdig, for i morgen tidlig reiser jeg inn til Oslo ♥

På toppen av Gaustatoppen.

BBQ with the fam

Hei dere!

Som dere kanskje ser på bloggen, så har jeg ordnet litt på designet mitt. Jeg ble så fryktelig lei det gamle, men vet ikke om jeg er helt fornøyd enda. Hva syns dere?

På torsdag kveld var mamma, pappa, Magnus og jeg bedt på middag til tante og onkel i Bussevika. Der fikk vi servert hamburgere, pølser med godt krydder, masse god salat og frukt til dessert. Jeg tror jeg aldri blir lei grillmat, det er jo såååå godt!

Akkurat nå har jeg bestilt hotellrom på Radisson Blu Plaza i Oslo til helga. Jeg reiser dit for å delta på ANSA generalforsamling, noe jeg gleder meg masse til. Jeg har aldri før deltatt på en generalforsamling, så dette kommer nok til å bli en lærerik helg. Nå står frokost/lunsj, kall det hva du vil på planen. Ha en fin dag ♥

Engelsviken

Hei dere!

Det går litt treigt med bloggingen om dagen, jeg skal prøve å bli litt flinkere fremover, for nå er jeg endelig ferdig med å jobbe for i sommer. Egentlig føles det ut som jeg skal tilbake i morgen, for det har ikke helt gått opp for meg at jeg er ferdig. Deilig uansett, og jeg kan se fram imot to avslappende uker med familie og venner.

Forrige søndag tok mamma, pappa, Magnus og jeg en tur til Engelsviken. Der spiste vi en veldig god middag på Engelsviken Brygge Fiskerestaurant. De er veldig kjent for sin fiskesuppe som pappa og Magnus spiste, mens mamma og jeg prøvde ut grillspyd av scampi og kamskjell med grønnsaker og ris. Så utrolig godt!

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra hyttetur og tenker litt på å ta meg en sykkeltur snart. Kanskje jeg får dratt med meg pappa også? :-)

Båttur med de beste

Hei dere!

I går dro mamma, pappa og jeg ut med båten for å nyte det herlige været vi har for tiden. Vi kjørte først innom Olseng Marina for å hilse på lillebror som jobber der. Videre kjørte vi ut til Singleøya og tilbragte noen timer der. Siden bryggen vi har båten på ligger like ved campingen til bestemor og bestefar, tok vi også turen opp til dem. Der fikk vi servert smultringer, rullekake, og best av alt; loff med banan og sjokolade på. Nammm!

På kvelden hang jeg litt med Ole-Herman og Henrik, før de dro videre på fest. Jeg hadde så mye overskudd og energi, at jeg klokken elleve tok sykkelen fatt og syklet meg en tur til Greåker. 11 km på 40 minutter! Det var jo litt ironisk at jeg tok meg en treningsøkt på kvelden, mens jeg samtidig møtte på et hav taxi'er som skulle kjøre festglade folk på byen.

Rekekveld

Hei!

Nå er jeg så trøtt at hodet faller nesten ned i tastaturet. Sånn er det å jobbe 8 timer hver eneste dag, men det blir jo penger av det. I dag valgte jeg å stå over trening, med tanke på at kroppen føltes litt tung og sår. Så jeg har heller tilbringet kvelden med mamma og pappa. Vi spiste oss gode og mette på reker ute på verandaen vår. Reker er jo bare så utrolig godt nå på sommeren!

Håper det blir strålende vær i morgen, jeg vil ligge ute i sola og lese "Kennedys hjerne" av Henning Mankell. En ganske gammel bok jeg lånte av bestemor, men gud så spennende den er!

Trening, druer og stølhet

Heihei!

Jeg kom over et innlegg i går over ting som er irriterende, og vet du hva som irriterer meg grønn? Folk som ikke klarer å rydde opp etter seg på treningssenteret. Det skjer seriøst hver gang jeg skal trene enten benkpress eller knebøy, så må jeg rydde før jeg i det hele tatt får begynt å henge på mine vekter. Ærg!!

Nok om det, i dag var jeg seriøst støl som en ku på jobben. Kanskje ikke så rart når jeg fyrte på med tyngre vekter på beinøkten på tirsdag. Tok den samme styrkeøkten i dag, så nå får det vel holde med styrketrening denne uka. Det er viktig med litt restitusjon også.

Nå skal jeg kose meg med frosne druer, haha. Høres jo ut som jeg er på diett, men der tar dere feil. Jeg prøver bare å ikke spise godteri og alt som inneholder sukker, og det søren ikke vært lett, men jeg har klart det hittil. Da blir det frøken Ervum og druene i kveld.

Mami's flower garden

Hei!

Allerede etter en uke hjemme, fikk jeg ordnet meg medlemsskap på Sats i byen og siden har jeg trent jevnlig for å holde formen oppe. Jeg har jo bestemt meg for å spille volleyball denne sesongen, og da er det bare å jobbe hardt for å være best mulig forberedt. I dag trente jeg styrke på bein og spenst, og jeg økte til 60kg i knebøy og 65kg i markløft, noe jeg er fornøyd med. I tillegg satte jeg opp kjegler på 3 meter og tok linetouch. En helt grusom øvelse, men den er veldig bra for meg som er forsvarsspiller.

I går knipset jeg noen bilder av blomstene til mamma på verandaen. Til tross for regnvær, syns jeg bildene fikk et sommerlig blikk. De rosa blomstene gjorde bildene litt ekstra fine, syns nå jeg ♥

Sveriges vakre perle

Hei!

En uke hver sommer er tante og onkel på ferie på Koster i Sverige. I år var jeg så heldig at jeg fikk dette i julegave og forrige helg dro jeg ut for å tilbringe fredag kveld og hele lørdag på det jeg vil kalle Sveriges vakre perle. Ingen plass i verden er så rolig og idyllisk som denne, sier jeg som er så norsk at det snart tyter ut av ørene mine.

På fredag kveld var det konsert på Ekenäs Hotell med Eldkvarn, også et vennepar av tante og onkel hadde tatt turen ut. Lørdag morgen gikk vi ned til stranda for å nyte de varme solstrålene og det herlige sommerværet. Koster er en svensk øygruppe like utenfor Strømstad, så det vanligste fremkomstmiddelet på øya er sykkel. Dermed syklet vi til Kosters Trädgårdar og spiste en himmelsk god lunsj; grønnsakspakét, salat med hjemmelaget dressing, surdeigsbrød og hjemmelaget eplemost.

Vi syklet videre til Kilesand og stoppet ved den fine, lange sandstranden der. På veien tilbake ble det is på Kostergården og middag på Ekenäs hotell, før jeg tok båten tilbake til Strømstad og hjem til Norge.

Palmekysten

Hei!

Det er så herlig å være hjemme i Norge. Sol, sommer, familie, venner, livet kan ikke bli bedre! På torsdag etter jobben kjørte mamma meg ut til Løkkevika. Der var det familiemiddag med bestemor, bestefar, tante Brith, Miriam og noen av hennes venner. Det ble selvfølgelig grillmat og ingenting passer bedre enn det på Palmekysten. Ja, for det er bestemor og bestefar kaller Løkkevika.

Nå skal jeg jobbe litt, før jeg kanskje får noen solstråler på meg senere i dag.

Lillegutt har blitt stor

Hei dere!

Nå er det evig lenge siden forrige oppdatering, jeg har nemlig fått noen klager om at siste innlegg er for en måned siden, så da fikk jeg litt dårlig samvittighet. Jeg har så mange, fine bilder jeg vil dele med dere, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har klart å logge meg inn på blogg.no. Bedre sent enn aldri!

En kort uke etter min bursdag var det vitnemålutdeling for lillebror. Tenk at han skal begynne på videregående til høsten. Pappa og jeg dro på seremonien på Kruseløkka ungdomsskole, ikke akkurat hva jeg er vant med i USA, hvor det er hæla i taket og tenna i tapeten, men det var veldig koselig. Magnus spilte gitar og sang med gjeng klassekamerater. Han er så flink at jeg blir så stolt langt inni mitt søster-hjerte ♥

Når Magnus var på besøk i Chicago spurte mange oss om vi var tvillinger, jeg ser jo på bildet at det kunne vært mulig. Herlighet så like vi er, haha!