• Elise Ervum

• Instagram
  • Det finaste eg veit

Hei dere!

I det siste har jeg blitt utrolig hektet p sykle, spesielt i det vakre landskap som vi har. Jeg hres kanskje rar ut, men s fin natur og sykkelyper kan man se lang etter i Chicago. Det gr for det meste i skyskrapere, shoppinggater og kollektivtrafikk s langt ye kan se. Forrige mandag gikk sykkelturen ut til Skjeberg, for lenger kom jeg ikke. Jeg syklet over 1 mil i konstant motvind, s beina mine hadde ikke mer gi. Jeg som pleier sykle 4 mil uten problemer, var plutselig sliten etter 2, haha. Landevei er tungt, s jeg tror jeg skal holde meg til terreng n fremover.

Jeg klarer ikke vente

Dagene mine er s travle for tiden, at jeg helt glemmer oppdatere bloggen. I gr stresset jeg med bestille flybilletter til Bod, fordi Margrethe har invitert til besk. I tillegg kommer Nora, Ingrid, Elisabeth og Eirin, s n klarer jeg nesten ikke vente med reise. Jeg har ikke sett jentene siden juni i fjor, s det er p hy tid at vi treffes igjen. Dessuten har jeg aldri vrt i Bod fr, s jeg gleder meg masse! Jeg reiser p torsdag nesten rett etter jobben, hihihihi :-)

Noen bilder fra russetiden med disse fantastiske jentene!

Feiring av slvbryllup

Hei dere!

P tirsdag feiret tante og onkel slvbryllup med hele Ervum-familien, noe som var utrolig koselig. Jeg hadde ikke sett to av mine kusiner siden jul, og det er evigheter siden. Vi fikk masse god mat, kaker og is. Jeg bare elsker familien min og det kunne samles nr mange av oss sskenbarna bor borte, er det s herlig!

Marie og Amanda.

Miriam, meg og Anette.

Mine herlige besteforeldre og Inger-Lise.

Dinnertime in the city

Hei ste!

Denne lrdagen har jeg brukt til beske litt familie, hjelpe mamma med noen greier og hatt reke-aften med mamma og pappa. P listen over mine livretter, s kommer reker p en god andreplass, selvflgelig etter taco.

Rett etter jobben dro jeg videre til Pizzanini for mte Unni og spise en god middag. Jeg ble sykt skuffet over menyen og satt vel furtet i drye 10 min fr jeg fikk bestemt meg. Haha, det er s typisk meg, jeg klager egentlig over det meste. Jeg og Unni hadde egentlig tenkt dra p VG-lista i Oslo, men s fort vi s vrmeldingen, endret vi mening. Det var ikke s dumt, for da vi satt inne i en god sofa og s p showet, pent himmelen seg og regnet set ned fra alle kanter. Selvflgelig hadde det vrt sykt gy vre der, for line-up'en var den beste de noensinne har hatt.

Et lite farvel i Fredrikstad

Hei dere!

P torsdag kveld rett etter jobben, tok Ingvild og jeg oss en tur til Fredrikstad for spise p "Paa Brygga". Vi gikk langs hele bryggen og det var utrolig mange folk ute den herlige torsdagsettermiddagen. Solen steket og alle var i s godt humr. Ingvild reiser til Misund for jobbe i 5 uker, som betyr at jeg ikke fr sett henne p en god stund. I tillegg reiser hun til Peru nr jeg reiser tilbake til USA. Jeg kommer til savne henne masse, men avstand har aldri satt en stopper for vennskapet vrt og det gjr at skravelen gr i ett hver gang vi mtes. Ogs er hun jo bare verdens nydeligeste jente :-)

The reality is hard

Nr til og med mamma nevner at det er lenge siden jeg har oppdatert bloggen, ja da begynner det bli en stund siden. For vre helt rlig har jeg egentlig ikke hatt verken energi eller tid til skrive noen innlegg. Forrige torsdag begynte jeg jobbe og i helgen feiret jeg bursdagen min med bde familie og venner. N er det jobb som str i full fokus, og det merkes veldig p kroppen. Det jobbe fullt kontra studere er to helt forskjellige ting. Heldigvis har jeg masse fint se frem til, blant annet s har Karoline, Adam og jeg begynt planlegge New York-tur i september. Wiiii :-)

Liseberg, Gteborg

Hei dere!

Jeg har helt glemt fortelle dere om helgens tur til Gteborg og Liseberg. Jeg tok med speilrefleksen, men jeg var alt for opptatt med ta karuseller og kose meg, at jeg helt glemte ta bilder. Vi kom til Liseberg i 12-tiden og da var det bare legge fra seg tingene p Norges Hus og lpe bort til parken for sjekke inn.

Fr vi gikk bort i parken fikk vi "voksne" et par instrukser av lederen p Norges Hus, og hun fortalte stolt om det norske skiltet p dra til bttekottet. Plutselig fikk jeg skikkelig lyst til imponere med mine sprk kunnskaper og sa at det heter jo tvttstugan p svensk. Alle stirret selvflgelig rart p meg og begynte le, og de fikk bekreftet at jeg har blitt litt pvirket av de bl og gule i statene.

Vi fikk tatt Lisebergbanen, Balder, Kanonen og Uppsvinget en hel del ganger og vi spiste burgere p Burger King, som jeg ikke har gjort siden USA. Da klokken ble elleve p kvelden var det p tide tusle hjem igjen med ganske s slitne legger. Turen var kjempekoselig og jeg fikk vrt med flere av mine gode venner som jeg ikke har sett p evigheter. Takk for en flott tur!

Hvis dere lurer p hvem de to karene miderst p bildet er, s er det min kjre onkel og gode nabo. De var med og kjrte bussen til Liseberg og selvflgelig vinne noen flere Simpsons bamser. Onkel har en stor samling i kjellerstuen sin, s n mtte han vinne de to nye som hadde kommet.

Matpause p Burger King!

Sweden, Sweden, Sweden ...

Tjena!

Jeg klarte ikke holde meg i Norge mer enn en dag, jeg tipper Sverige skriker etter meg, for i gr tok mamma og jeg turen til Strmstad. Det m serist vre min favorittby p sommeren. Egentlig bare fordi det er veldig koselig der, det er nrme vannet, man kan bare hoppe p frste bt til Kosteryene og at de bestandig har full sol nr jeg befinner meg der.

Mamma og jeg kjpte hver vr rekmacka som de sier p svensk og nt utsikten utover bthavna. Jeg fikk ogs en ny skolesekk, fordi den andre rett og slett er delagt. Det hres nesten ut som jeg begynner i 1. Klasse p barneskolen, men hallo, jeg er jo student og trenger noe ha alle bkene mine i. Haha.

I morgen er det tilbake til en mer normal hverdag og jeg begynner jobbe. Jeg m rlig innrmme at jeg gleder meg litt! :-)

Dd etter dagens trening

Hei dere!

Beklager for drlig oppdatering i helga, men jeg valgte la macbook'en ligge hjemme for en gangsskyld. I dag var jeg frst en tur p stranda med Unni og steket i hele 5 timer. Rett etter middagen ble jeg veldig rastls og tenkte jeg kunne sykle Glommastien. Jeg syklet den samme turen p torsdag, men i dag satte jeg ny rekord, samtidig som jeg klarte alle de tunge bakkene. Denne gangen ble turen litt lengre, s da ble det tilsammen 4,1 mil (25 miles). Vret var helt fantastisk, s jeg mtte stoppe opp i Gamlebyen for ta noen bilder :-)

N skal jeg komme meg i seng, for jeg er utrolig sliten og trtt. God natt!

Besk, nye blomster og softis

Hallo ste!

N har vi nettopp spist middag, og det ble speltlompe pizza til hele gjengen. Det falt i god smak, selv om pappa klaget p at lompene var alt for tynne. Haha. Mamma og jeg har vrt p besk hos morfar, kjpt inn masse nye blomster og n skal vi ta rets frste softis p Hysand, eller nrmere bestemt "Homo-baren".

I tillegg har vi ordnet svenske penger til Gteborg-turen jeg og lillebror skal p i morgen. Jeg gruer meg helt vilt til mtte st opp kl 07, jeg har jo ikke gjort det siden 17. Mai. nsker alle sammen en god helg :-)

Oppskrift - Speltlompe pizza

Hallo!

Dette er jo ikke s veldig avansert lage. Til og med jeg som er hpls p kjkkenet, klarer smelle sammen denne sunne pizzaen. Det er faktisk frste gang jeg lager speltlompe pizza, s pappa og Jon var prvekaniner. Jeg har ogs hrt mye positivt om det p forskjellige blogger, s da kunne jeg ikke motst fristelsen. Det eneste problemet n blir finne speltlomper i USA, nsk meg lykke til :-)

Jeg brukte pizzasaus, stekte opp kyllingkjttdeig, tok p litt ost og ketchup p toppen. Jeg stekte de i 10 minutter p miderste rille p 225 grader. Det smakte som vanlig pizza og er veldig mettende.

Shopping og nye krim-bker

Hallo ste!

Da har mamma og jeg kommet hjem fra dagens shoppingrunde, det ble som vanlig masse intererir stsj. Jeg klarte kjpe feil Jo Nesb bok i gr, s da mtte jeg innom Norli for kjpe riktig bok. S n har jeg 3 nye bker liggende klare til bli lest i sommer. Jeg har ogs kjpt inn masse deilig jordbr og blbr, samt speltlomper som jeg skal lage pizza av i kveld.

nsker dere en fin kveld :-)

Hva har dere gjort i dag?

Sykkeltur - Glommastien

Hei dere!

I gr ble det en ganske travel dag, men det er snn jeg liker det. Unni og Elise kommer over til frokost ute i solen, og etterp s vi p gamle filmer p youtube og mimret fra ungdomsskolerene. Jeg m virkelig si at det var en fantastisk tid, haha. Senere kom Ingvild en tur over, fordi vi mtte fikse noe i byen.

Rett etter en deilig fiskemiddag, ble jeg fryktelig rastls og bestemte meg for sykle en tur. Planen var frst sykle til Hysand og tilbake, men pappa foreslo heller Glommastien. Jeg har ikke syklet den lypen p godt over 2 r, men retningssansen skulle vist vise seg vre i orden. S da ble det 3,8 mil p 2 timer, noe jeg er litt stolt av. Jeg fr prve sette ny rekord neste gang, og det blir ikke s veldig lenge til. Jeg avsluttet kvelden med en god porsjon med jordbr, bringebr, druer og mager kesam toppet med kanel. Nam :-)

St. Croix festivalen

Hallo!

Akkurat som de siste dagene har jeg bare latet meg p solsengen p terrassen, lest nye kapitler av yndlingsforfatteren min og ntet hvert eneste sekund med sol. Jeg fler nesten jeg kommer i et lykkemodus nr det er s fint vr ute. Nok om vr, i alle fall for en stund. Klokken halv seks hentet Ingvild meg og vi dro en tur til nabobyen, Fredrikstad, for spise en god middag p Pizza Nini. Pizza med biff, pommes fries, bearnaise saus og krydder. P veien hjem kjpte vi med oss jordbr, blbr og mager vanilje kesam. Nam nam!

Jeg glemte ta noen bilder, s derfor legger jeg ved noen bilder av festivalen som lillebror spilte p lrdag. Han spilte med et band, men jeg tok forsvidt nesten bare bilder av han. Jeg ble veldig fornyd med bildekvaliteten, og jeg har redigert dem i Lightroom 4. Hva syns dere?

Sykkeltur i god-vret

Hallo ste lesere!

I dag har jeg brukt store deler av dagen til sole meg ute i god-vret med Jo Nesbs Harry Hole. Etter middagen ble jeg plutselig rastls og mtte bare komme meg ut en tur. Jeg har planer om sykle til jobben, som jeg begynner med neste uke, og dermed skulle jeg teste ut hvor lang tid jeg ville bruke. P veien hjem tok jeg turen innom Sarpsborgs stolthet, "Sarpefossen". Det er som sagt hy vannstand i fossen, s litt vann i ansiktet fikk jeg ute p platet.

Beautiful hometown

Hallo!

Hper dere har hatt en kjempefin helg, det har i alle fall jeg. N har jeg tenkt komme meg ut i solen for lese videre p Harry Hole, n klarer jeg ikke lserive meg fra boken. Jeg legger ved noen bilder fra Bussevika, hvor tante og onkel bor. En gang i livet skal jeg ogs bo nre vannet :-)

Gratulerer, pappa!

Hei dere!

N har jeg gtt rundt og gjespet i over tre timer og jeg aner virkelig ikke hvorfor. Jeg som sov s lenge i dag, s dermed skal jeg ta kvelden n. Jeg kribler etter lese videre om Harry Hole, s dette innlegget blir kort.

Pappa hadde bursdag i dag og dette feiret vi med familieselskap og masse kaker. Gaven fra meg og mamma fikk han allerede da jeg kom hjem fra USA, en svart iPad mini. Jeg har ikke sett pappa bruke pc'en etter at han fikk den, s bra gave var det i alle fall.Hper du hadde en koselig dag med familien! Du betyr alt for meg og er serist verdens beste pappa. Glad i deg!

Salg p finn.no

Hei dere!

Det ble knapp tid til blogge i gr kveld, da jeg omsider kom hjem fra festivalen, mtte jeg f med meg shownummeret til Beyonce p "The Sound of Change Concert". Da kjente jeg at angret veldig p at jeg ikke var p konserten i Oslo for noen dager tilbake. Men det kommer flere muligheter og en gang skal jeg oppleve henne live.

Jeg tok som sagt en del bilder for onkel og tante, i og med at de skulle selge litt diverse utstyr, blant annet en bt. Det har allerede frt til at et par med bildekk er solgt, litt stolt.

Tidlig vken

Hei dere!

Fler nesten at jeg er tidlig oppe, men det er ikke s veldig rart nr de mkene utenfor vindet brkte s sinnsykt. Om en halvtime blir jeg hentet av bestefar, og jeg skal ut til Bussevika for hjelpe tante og onkel med selge bten og litt diverse. S da kan jeg love dere masse bilder senere i kveld!

Ellers s skal lillebror spille p St. Croix festivalen i Fredrikstad i kveld, s jeg skal ogs ta turen dit med verdens beste Unni. nsker dere en fin lrdag og hper alle har like fint vr som jeg har. Sooool :-)